A publicidade e a linguagem de moda: analisando os anúncios de Revista da Marca Colcci

Authors

  • Rochelle Cristina dos Santos Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)

DOI:

https://doi.org/10.5965/1982615x02032009034

Keywords:

Fashion, Language, Adversement

Abstract

In this paper I propose a reflection on the advertisements placed in magazines by fashion advertiser Colcci. Colcci is one of the AMC Têxtil Group brands, and in the last years has been active in the domestic and international markets. The general objective of this paper is to analyze the importance of language in Fashion advertisements in Santa Catarina’s scenario. In order to raise subsidies to enrich this reflection, we shall be analyzing bibliographic material about fashion, language and communication, as well as analyzing magazine advertisements for the 4 latest Colcci collections. From the material analyzed, it can be seen that fashion communication still persists in placing a pretty image to represent its collection. Fashion brands have more potential than simply presenting an übber model as the ad girl. The disclosure of values, brand characteristics, as well as of the collections, would not be simply to make fashion equal to any other product. The information about fashion can add value to the product and have old and new customers identify with the brand and the new collections.

Downloads

Download data is not yet available.

References

BARTHES, Roland. Elementos de Semiologia. São Paulo: Cultrix, 2000.

BRAGA,João. Historia da Moda: Uma narrativa. 5. ed. São Paulo: Anhembi Morumbi, 2007.

CASTILHO, Khatia. Moda e Linguagem. São Paulo: Anhembi Morumbi, 2004.

GARCIA, Carol; MIRANDA, Ana Paula de. Moda é Comunicação: Experiências, Memórias, Vínculos. São Paulo: Anhembi Morumbi, 2005.

GUIRAUD, Pierre. A Linguagem do Corpo. São Paulo: Ática, 2001.

LAVER, James. A Roupa e a Moda: Uma história concisa. São Paulo: Companhia das Letras. 2006

LIPOVETSKY, Gilles. O Império do Efêmero: A moda e seu destino nas sociedades modernas. São Paulo: Companhia das Letras,1989.

MESQUISTA, Cristiane. Moda Contemporânea: Quatro ou cinco conexões possíveis. São Paulo: Anhembi Morumbi, 2004.

SANTAELLA, Lucia. Teoria Geral dos Signos. São Paulo: Thomson Pioneira, 2000.

SCHORODER, Kim; VESTERGAARD, Torben. A Linguagem da Propaganda. São Paulo: Martins Fontes, 2004.

TOSCANI, Oliviero. A Publicidade é um Cadáver que nos Sorri. Rio de Janeiro: Ediouro, 2000.

Published

2009-01-01

How to Cite

SANTOS, Rochelle Cristina dos. A publicidade e a linguagem de moda: analisando os anúncios de Revista da Marca Colcci. ModaPalavra e-periódico, Florianópolis, v. 2, n. 3, 2009. DOI: 10.5965/1982615x02032009034. Disponível em: https://www.periodicos.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/7653. Acesso em: 15 may. 2024.