Fashion and Carnival: a creative approach

Authors

  • José Alfredo Beirão Filho Santa Catarina State University image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.5965/1982615x08152015035

Keywords:

creativity, fashion, carnival

Abstract

This study analyzes the creative process used in the production of a fashion collection and a parade for a carnival institution. The study uses creative techniques (methods) including brainstorming, brainwriting and the attribute listing. This study will also identify important aspects to be considered in the development of the both research.

Downloads

Download data is not yet available.

References

BARTHES, Rolland. Sistema de Moda. Trad. Lineide Mosca. São Paulo: Nacional/USP,1979.

BAXTER, Mike. Projeto de produto: guia prático para o desenvolvimento de novos produtos. São Paulo: Edgard Blücher, 1998.

ECO, Umberto et al. Psicologia do Vestir. Lisboa: Assirio Alvim, 1989.

EMBACHER, Airton. Moda e identidade: a construção de um estilo próprio. São Paulo : Anhembi Morumbi, 1999.

FEGHALI, Maria Kasznar; DWYER, Daniela. As engrenagens da moda.Rio de Janeiro: Ed SENAC, 2001.

GOMES, Luiz Vidal Negreiro. Criatividade:desenho, projeto, produto. Santa Maria: CHD, 2001.

LAVER, James. A Roupa e a Moda: uma história concisa.São Paulo: Companhia das Letras, 1996.

OSBORN, Alex F. Applied Imagination: principles and procedures of creative problem-solving. New York: Scribner, 1963.

WILSON, Elisabeth. Enfeitada de Sonhos: moda e modernidade. Trad. Maria João Freire. Rio de Janeiro: Edições 70, 1985.

Published

2015-01-01

How to Cite

FILHO, José Alfredo Beirão. Fashion and Carnival: a creative approach. ModaPalavra e-periódico, Florianópolis, v. 8, n. 15, p. 35–58, 2015. DOI: 10.5965/1982615x08152015035. Disponível em: https://www.periodicos.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/5739. Acesso em: 17 may. 2024.