Product development for pregnant consumers : reflections through favorite clothes

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/1982615x09172016250

Keywords:

pregnant women, clothing, bodily changes

Abstract

This paper shows results of a research aimed to understand the relationship between clothing and the pregnancy state of women in adulthood, as well as to investigate the importance of these sartorial relationships with the changes of the body. The data were generated via the testimony of eleven adult women in different gestational stages, so that the information has been treated through methods of qualitative analysis, in particular, the content analysis. It was used the Indicators of Consumption for Fashion-Clothing Products to collect via questionnaires and semi-structured interviews the sample participants‟ thoughts about their Favorite Clothes. The relationships found in this work suggest that the application of Favorite Clothing may be a successful tool for new product development dedicated to specific targets.

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Author Biographies

Nathilucy do Nascimento Marinho, São Paulo State University

Possui graduação em Economia Doméstica pela Universidade Federal Rural de Pernambuco (2010), pós-graduada lato sensu - Especialização (2013-2015) em Produção de Moda e Styling pela Faculdade Senac/PE, mestranda em Consumo, Cotidiano e Desenvolvimento Social (PGCDS) da UFRPE (2014-2016).

Maria Alice Vasconcelos Rocha, Universidade Federal Rural de Pernambuco

Possui graduação em Arquitetura pela Universidade Federal de Pernambuco (1989), qualificação em Estillismo de Moda pelo Senai CETIQT-RJ (1992), especialização em Comunicação de Moda pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (1992), mestrado em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Pernambuco (1999) e doutorado em Design de Moda - PhD in Fashion Design - University College for the Creative Arts / University of Kent (2007). Atualmente é professora do Departamento de Ciências Domésticas da Universidade Federal Rural de Pernambuco, onde também atua como supervisora da área de Arte, Habitação e Vestuário. É membro do corpo docente do Programa de Pós-Graduação em Consumo, Cotidiano e Desenvolvimento Social da Universidade Federal Rural de Pernambuco e do Programa de Pós-Graduação em Design da Universidade Federal de Pernambuco. Tem experiência na área de Desenho Industrial e Economia Doméstica, com ênfase em Design de Moda, Design Têxtil e Design de Vestuário, atuando principalmente nos seguintes temas: comportamento, consumo, desenvolvimento de produto, tecnologia, gestão e estratégia.

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Published

2016-01-01

How to Cite

MARINHO, Nathilucy do Nascimento; ROCHA, Maria Alice Vasconcelos. Product development for pregnant consumers : reflections through favorite clothes. ModaPalavra e-periódico, Florianópolis, v. 9, n. 17, p. 250–267, 2016. DOI: 10.5965/1982615x09172016250. Disponível em: https://www.periodicos.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/1982615x09172016250. Acesso em: 11 may. 2024.

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