Imprisoned bodies: Socio-education in an experience with dance in Cuiabá

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/14145731033920200123

Keywords:

Socio-education, Dance, Strategies

Abstract

This article describes a dance workshop with young interns at the Centro de Atendimento Socioeducativo de Cuiabá (CASE-MT) and reflects on the strategies used to face a complex and conflicted situation. In the space of incarceration that has coercion at its core, how can one use the body in dance with incarcerated teenagers?

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Author Biographies

Elka Mouro Victorino, Universidade Federal de Mato Grosso (UFMG)

Doutora em Estudos de Cultura Contemporânea pela UFMT (2019). Performer, bailarina. Analista do Sistema Socioeducativo da Secretaria de Segurança Pública do Estado de Mato Grosso.

Maria Thereza Oliveira Azevedo, Universidade Federal de Mato Grosso (UFMG)

Doutora em Artes Cênicas pela USP. Professora no Programa de Pós Graduação em Estudos de Cultura Contemporânea da UFMT.

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Published

2020-12-23

How to Cite

VICTORINO, Elka Mouro; AZEVEDO, Maria Thereza Oliveira. Imprisoned bodies: Socio-education in an experience with dance in Cuiabá . Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas, Florianópolis, v. 3, n. 39, p. 1–16, 2020. DOI: 10.5965/14145731033920200123. Disponível em: https://www.periodicos.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/18875. Acesso em: 19 may. 2024.

Issue

Section

Dossiê temático: Artes da Cena atrás das grades