White top, high heels and the body like an arrow - Interview with Tatiana Cobbett

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/1414573103562025e0504

Keywords:

women, Tatiana Cobbett, authorship

Abstract

In this conversation, Tatiana Cobbett shares how her artistic career was built, marked by the interweaving of different artistic languages: dance, music, and theater. She also explains how the idea of ​​creating a show exclusively with women emerged in the 1980s and how she developed the various activities that encompass artistic work, from production to performance "perpetual crochet" that involves sustainability, partnerships, and collaboration. She also discusses her involvement in struggles and initiatives to expand access to culture for all, to guarantee dignity for artists, and to encourage original works, especially those created by women.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Carmen Susana Tornquist, Universidade do Estado de Santa Catarina

Pós-doutorado na Ecole des Hautes Études em Sciences Sociales  (EHESS) – Franca. Doutorado em Antropologia Social pela Universidade Federal de Santa Catarina (UDESC). Mestrado em Sociologia Política pela UFSC. Graduação em Licenciatura Plena em História pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS). professora titular da Universidade do Estado de Santa Catarina, onde atua no departamento de Geografia e no Programa de Pós Graduação em Planejamento territorial e desenvolvimento sócio-ambiental, colaboradora - INTC Instituto Brasil Plural(SC) e membro do Conselho Consultivo da Cátedra Mariátegui (Peru).

Tatiana Cobbett

A dancer graduated from the School of Classical Dance of the Municipal Theater of Rio de Janeiro, before completing her History course at UFRJ, she accepted a scholarship and, at the age of 18, went to New York to study modern and contemporary dance. She performed for 13 years at the Balet Stagiu Company, and conceived and participated as a dancer and singer in Mulheres de Hollanda. She recorded the following albums: Parceiros, Música Súbita, Sawaboda Shikowa, and others.

References

COBBETT, Tatiana. Não vou descer do salto. In: COBBETT, Tatiana. Travesseiro. Setúbal/Cotia: Urutau, 2025.

COBBETT, Tatiana. Me deixa sonhar. In: COBBETT, Tatiana. Travesseiro, Setúbal/Cotia: Urutau, 2005.

LHULHIER, Louise e FAYAD, Daphne. À Flor da pele: posições femininas de dizer o amor. Revista Subjetividades, v. 15, n 2, 2015, p.191-200.

FISHER, Stela. A crescente disseminação dos estudos feministas nas artes cênicas e sua contribuição para a criação de ações disruptivas em meio institucional. Urdimento – Revista de Estudos em Artes Cênicas, Florianópolis, v.3, n 33, 2018, p.296-310.

WOLFF, Virgínia. Um teto todo seu. Lisboa: Tordesilhas, 2019.

Published

2025-12-18

How to Cite

TORNQUIST, Carmen Susana; COBBETT, Tatiana. White top, high heels and the body like an arrow - Interview with Tatiana Cobbett. Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas, Florianópolis, v. 3, n. 56, p. 1–20, 2025. DOI: 10.5965/1414573103562025e0504. Disponível em: https://www.periodicos.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/27755. Acesso em: 19 dec. 2025.