Theaters of Decoloniality

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/1414573102442022e0211

Keywords:

Teatre, Theater, Decoloniality, Caranguejo Overdrive

Abstract

The study approaches the recent production of Brazilian theater, based on the plays of the festival Verão Sem Censura (2020), in order to map traces of Decoloniality that seem to impose themselves in the broader panorama. It proposes, then, as a creative gesture regarding this scene that has been challenging and confronting basic principles of theater, the emergence of the word/concept Teatre, giving a history of its socio-cultural antecedents and observing its poetic-political modes of action.

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Author Biography

Rodrigo Carvalho Marques Dourado, Federal University of Pernambuco

Doutor em Artes Cênicas pela Universidade Federal da Bahia (UFBA). Mestre em Comunicação pela Universidade Federal de Pernambuco (UFPE). Graduação em Jornalismo pela UFPE. Professor do Departamento de Teoria da Arte e Expressão Artística da Universidade Federal de Pernambuco (UFPE).

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Published

2022-09-26

How to Cite

DOURADO, Rodrigo Carvalho Marques. Theaters of Decoloniality. Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas, Florianópolis, v. 2, n. 44, p. 1–29, 2022. DOI: 10.5965/1414573102442022e0211. Disponível em: https://www.periodicos.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20851. Acesso em: 18 may. 2024.