To produce and enjoy digital images: A pedagogical challenge

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/1414573102412021e0118

Keywords:

Interaction, Digital lessons, Online games, Artistic online mediation, Remote teaching

Abstract

The article considers proposals for teaching children and adolescents theater arts in schools through virtual meetings, due to the impossibility of having on-site classes brought by the pandemic. It highlights interesting solutions devised by teachers in the field of acting games and performances. However, structural educational problems, as well as material difficulties that meet particularly the lower income classes, set up strong obstacles to the effectiveness of that practice.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Maria Lucia de Souza Barros Pupo, Universidadfe de São Paulo (USP)

Pós-doutorado em Tétuan, Marrocos. Doutorado em Études Théâtrales - Université de Paris III (Sorbonne-Nouvelle). Mestrado em Artes pela Universidade de São Paulo (USP). Graduação (ECA/USP). Professora titular da Universidade de São Paulo, atuando na área de Licenciatura em Artes Cênicas quanto no Programa de Pós-Graduação em Artes Cênicas. Bolsista de Produtividade CNPq nível 1C.

References

CARVALHO, Louise Loeser de. Mediação em artes cênicas na pandemia:desafios e possibilidades para a geração de impactos formativos durante o distanciamento social. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) - Escola de Comunicações e Artes, Universidade de São Paulo, São Paulo, 2020.

DUBATTI, Jorge. Convivio y tecnovivio: el teatro entre infancia y babelismo. In: Revista Colombiana de las Artes Escénicas, Caldas/Colombia, 9, 44-54, 2015.

DUBATTI, Jorge. O teatro dos mortos: Introdução a uma filosofia do teatro. São Paulo: Edições Sesc, 2016.

MAGRIS, Erica, PICON-VALLIN, Béatrice. Les théâtres documentaires. Montpellier: Deuxième Époque, 2019.

PAVIS, Patrice. Dicionário da Performance e do Teatro Contemporâneo. São Paulo: Editora Perspectiva, 2017

Published

2021-09-15

How to Cite

PUPO, Maria Lucia de Souza Barros. To produce and enjoy digital images: A pedagogical challenge. Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas, Florianópolis, v. 2, n. 41, p. 1–16, 2021. DOI: 10.5965/1414573102412021e0118. Disponível em: https://www.periodicos.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20496. Acesso em: 11 may. 2024.