Colorful digital woodcut: past and present in permutation

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/2175234612262020296

Keywords:

woodcut, digital woodcut, Corel Draw, Adobe Photoshop

Abstract

This expanded summary is the result of a research with Digital Woodcut that took place in the city of Marabá-PA, where due to the peculiarities of the site, a permutation was done between historical woodcut and its fundaments and the Digital process. Therefore, two references of artists who produce their works with Digital Woodcut will be approached, then what distinguishes this research in terms of the references will be delimited, and finally the practical work that originated it as method and content.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Wilson Roberto da Silva, Federal University of Southern and Southeastern Pará

Doutorado em Artes Visuais pela Unicamp, é professor Adjunto da Universidade Federal do Sul e sudeste do Pará.

Resumo da Produção artística/cultural

2017 BIENAL INTERNACIONAL DE ARTE CONTEMPORÂNEA DE FLORENÇA – ITÁLIA

2017 VIII PREMIO INTERNACIONAL DE GRAVURA ATLANTE - LA CORUNHA – ESPANHA 

2017 III CERTAMEN DE GRAVURA ALFARA.- SALAMANCA –ESPANHA

2017 EXPOSIÇÃO FRONTEIRAS URBANAS - Faculdade de Arquitetura da Universidade de Lisboa 

2016 UPSTREAM GALLERY “PAPERWORKS”. NOVA YORK - EUA

2015  75º SAAP - SALÃO ARARENSE DE ARTES PLÁSTICAS 'ANTONIO RODINI'. SÃO PAULO 

2013 3ÈME BIENNALE DE L'ESTAMPE DE MAGNÉ. FRANÇA

2013. PERMUTAÇÃO: EROS E THANATOS NA FORMAÇÃO DE UM IMAGINÁRIO EM GRAVURA. CAMPINAS – SÃO PAULO

2013 THE 'IOSIF ISER' INTERNATIONAL CONTEMPORARY ENGRAVING BIENNIAL EXIHIBITION. BUCAREST. ROMÊNIA

2008 I SALÃO ARTE E CIDADE. 2008. SALVADOR – BAHIA

2005 L'ARTE NELL'UNIVERSITÀ: DOCENTI-ARTIST DELL' UNIVERSITÀ PRESBITERIANA MACKENZIE. ITÁLIA.

2003 2ª BIENAL DE GRAVURA DE SANTO ANDRÉ. SÃO PAULO

1999 XII EDICIÓN DO PREMIO DE GRAVADO "MÁXIMO RAMOS" - FERROL. – ESPANHA

1997 INTERNATIONAL TRIENNIAL OF GRAPHIC ART BITOLA. ALEXANDRIA. MACEDÔNIA

References

BAER, Lorenzo. Produção Gráfica. 6ª ed. São Paulo: Editora. SENAC, 2005.

GUATTARI, Félix. Caosmose: Um novo paradigma estético. Traduzido por Ana Lúcia de Oliveira e Lúcia Cláudia Leão. 2ª Ed. São Paulo: Editora 34, 2012.

PERNIOLA, Mario. Pensando o ritual: sexualidade, morte, mundo. São Paulo: Estúdio Nobel, 2000.

SARLO, Paola. As interfaces da gravura digital. Revista do Colóquio de Arte e Pesquisa do PPGA-UFES, Vitória, n. 5, p. 271-282. dez. 2013. Disponível em: <http://periodicos.ufes.br/colartes/article/view/8121/5814> Acesso em: 22 set. 2019.

Published

2020-01-01

How to Cite

SILVA, Wilson Roberto da. Colorful digital woodcut: past and present in permutation. Palíndromo, Florianópolis, v. 12, n. 26, p. 296–302, 2020. DOI: 10.5965/2175234612262020296. Disponível em: https://www.periodicos.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/13716. Acesso em: 18 may. 2024.

Issue

Section

Proposições, registros e relatos artísticos